advertise

وکیوم تراپی چیست؟

وکیوم تراپی چیست؟ | فومینو

استفاده از پانسمان فوم در وکیوم تراپی

وکیوم تراپی یکی از روش های درمانی برای زخم های پوستی می باشد، با استفاده از وکیوم تراپی یک فشار منفی بر روی زخم های سطحی و حاد ایجاد می شود که می تواند موجب تسریع زمان بهبود زخم شود. در عمل وکیوم تراپی از یک پانسمان فوم استفاده می شود که بعد لوله دستگاه وکیوم بر روی آن قرار می گیرد.
تولید پانسمان فوم وکیوم تراپی توسط شرکت فومینو با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها که موجب تولید انواع فیلتر های پزشکی از جمله پانسمان فوم وکیوم تراپی با بالاترین کیفیت و مطابق با استاندارد های جهانی می باشد. شرکت فومینو تولید کننده انواع فوم و فیلتر های صنعتی، پزشکی و خانگی می باشد که همگی از کیفیت بالایی بر خوردارند و قابل رقابت با انواع برند های خارجی فوم و فیلتر پزشکی می باشند فروشگاه فومینو هست. شما می توانید برای خرید فیلتر پزشکی، صنعتی و خانگی به  مراجعه نمایید.
سیستم ایجاد فشار منفی و مکش ترشحات و مایعات اضافی زخم در پانسمان میباشد. در روند وکیوم تراپی از عمل وکیوم بصورت متناوب و پیوسته استفاده می کنند و این امر موجب اعمال فشار منفی بر روی بر روی زخم شده است که همانطور که بیان شد موجب تسریع در فرایند بهبود زخم می گردد. در این عمل از پانسمان های مدرن استفاده می شود که همان پانسمان های فوم هستند. پانسمان فوم فومینو دارای کیفیت بسیار بالایی است که می تواند هنگام استفاده در عمل وکیوم تراپی بسیار مفید واقع شود و به دلیل ساختار مناسبی که دارد موجب تسریع فرایند بهبود زخم می شود.


پانسمان فوم | فومینو

عمل وکیوم تراپی چگونه موجب تسریع روند بهبود زخم می شود؟

وکیوم تراپی علاوه بر کاهش التهاب و تورم زخم کمک به دوخت فیزیکی آن، باعث تسریع در بسته شدن زخم و کاهش ریسک اسکاردر بیمار میگردد. فشار مناسب برای وکیوم تراپی حدود ۱۲۵ میلی متر جیوه می باشد که بصورت ۵ دقیقه چرخع فشار متناوب و ۲ دقیقه مکش پیوسته انجام می شود. اما دلیل آنکه وکیوم تراپی به تسریع در عمل بهبود زخم کمک می کند چیست؟ عمل وکیوم تراپی موجب افزایش فشار خون به سمت زخم می شود.
تورم و التهاب زخم را کاهش می دهد. عمل وکیوم تراپی موجب جذب ماده ای که موجب کاهش رشد و کاهش تکثیر سلولی می شود را جذب می کند. این عمل موجب کاهش تعداد باکتری های موجود در سطح زخم می شود. این عمل وکیوم تراپی متناوب موجب تغییر ساختار سلول در بستر زخم می شود، عمل وکیوم متناوب موجب افزایش تقسیم سلولی و افزایش بافت سلولی گرانوله می شود و با همین کار موجب کاهش زمان بهبود زخم می گردد.


انواع دستگاه وکیوم تراپی

دستگاه های مختلفی یا بهتر است بیان شود انواع مختلفی از دستگاه های وکیوم تراپی موجود هستند که برای درمان زخم به روش فشار منفی و برای درمان زخم های خاص کاربرد دارند. هر کدام از دستگاه ها در کنار پانسمان فوم پزشکی مخصوص برای نوع خاصی از زخم مناسب می باشد. اولین و ساده ترین مدل دستگاه وکیوم دستگاهی است که به برق متصل می شود و برای بیمارانی که تحرک کمی دارند مناسب است، چراکه این نوع دستگاه قابلیت و آزادی حرکت را به پزشک نمی دهد.
برای افرادی که تحرک بیشتری هنگام درمان دارند از دستگاه وکیوم نوع دوم استفاده می شود که دستگاه وکیوم سیار نام دارد این دستگاه وزن کمی دارد و با باتری کار می کند. این دستگاه معمولا برای بیماران اورژانسی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل اینکه مخزن کوچک تری دارد برای بیمارانی مناسب است که زخم آنها دارای اگزودای کمتری باشد.

انواع دستگاه وکیوم تراپی | فومینو

پانسمان فوم فومینو | فومینو

روش درمان با وکیوم تراپی

روش درمان بوسیله سیستم وکیوم تراپی به این صورت است که ابتدا پزشک پانسمان فوم فومینو را متناسب با ابعاد زخم برش می دهد و روی زخم بیمار قرار می گیرد این فرایند باید با آرامش و آرام انجام شود که مشکل دیگری برای زخم بوجود نیاید. سپس در مرحله بعد لوله دستگاه وکیوم بر روی پانسمان فوم قرار می گیرد.
سپس پانسمان فوم را همراه با مقداری از لوله دستگاه با استفاده از فیلم شفاف پلی اورتان پوشیده می شود. انتهای لوله را به دستگاه وکیوم متصل می کنیم که فشار منفی لازم را ایجاد کند، سپس هوا از پانسمان فوم خارج می شود و مایع یا اگزودای زخم از زخم خارج شده و توسط پانسمان فوم جذب می شود و به محفظه یکبار مصرف دستگاه وکیوم متصل می شود.


مزایای وکیوم تراپی :

۱- خروج و جمع آوری راحت ترشحات
۲- فزایش گردش خون در ناحیه زخم
۳- گاهش دفعات تعویض پانسمان
۴- پایین آمدن زمان بهبود زخم
۵- کمک به التیام دبریدمان اتولیتیک
۶- کاهش ریسک عفونت زخم
۷- احساس راحتی بیمار با کاهش درد

موارد استفاده وکیوم تراپی:

زخمهای دیابتی
زخم جراحی و زخم تروما
برای کمک به پیوند بهتر پوست
سوختگیهای در ۳ و ۸
زخمهایی با ترشحات بالا
زخمهای آگزودا و مزمن و زخم باز
زخمهای بستر

عوارض احتمالی وکیوم تراپی زخم

آسیب به پوست اطراف زخم
چسبیدن بافت گرانوله به پانسمان فوم
احساس درد زیاد
تشکیل فیستول
عدم تحمل درد توسط بیمار
عدم بهبود زخم
خونریزی غیر قابل کنترل و یا ایجاد لخته خونی در زیر پانسمان


تاثیرات فوم فیلتر نانو آنتی باکتریال در وکیوم تراپی:

. ایجاد فضای خالی استریل در زیر بستر پانسمان بدون اخلال در عدم نفوذ پذیری سیستم وکیوم
. جلوگیری از ورود ترشحات به داخل تیوب وکیوم
. حفظ فضای خالی در مکش های مکرر و متناوب پمپ
. جذب بالای ترشحات
. تاثیر انکار ناپذیر در بهبود زخم پای دیابتی و پیشگیری از قطع عضو

فوم فیلتر نانو آنتی باکتریال | فومینو

خرید فوم فیلتر نانو آنتی باکتریال فومینو

ویژگی های جذاب استفاده از فوم فیلتر نانو آنتی باکتریال فومینو موجب شده است که این فوم بهترین گزینه بعنوان پانسمان فوم برای درمان زخم ها بوسیله عمل وکیوم تراپی می باشد. برای خرید فوم فیلتر نانو آنتی باکتریال از فروشگاه فومینو می توانید به فروشگاه آنلاین ما مراجعه نمایید و انواع فیلتر و فوم های صنعتی، پزشکی و خانگی را تولید و به صورت آنلاین در فروشگاه خود عرضه می کند. مجموعه فومینو همواره رضایت مشتریان خود را سرلوحه مسیر کاری خود قرار داده است و در همین راستا همواره سعی در ارائه بهترین محصولات با کیفیت بالا با قیمت مناسب می باشد. این مجتمع صنعتی تولیدی فومینو ارئه دهنده محصولات منحصر به فرد پانسمان فوم در ایران میباشدکه از نظر زنجیره ارزشی تامین کننده خوراک مصرفی تعداد انبوهی از صنایع وابسته می باشد . و این مجموعه یکی از بهترین شرکت های تولید کننده انوع فوم های نانو در ایران می باشد.